Bestyrelsens beretning 2023

Det har været et rimeligt år.

Den 27 april, kom der 4 radiomontører fra Antwerpen, for at få en rundvisning på skibet.

I festugen havde vi besøg af 648 voksne og 195 børn.

Den 12 august var der et brudepar der holdt reception ombord, med 90 gæster.

Den 19. august var der mønstring med 100 medlemmer. Det var ingen succes, mere om det i regnskabet.

I september meldte Henning Gejl at han vil holde som formand i fonden.

I oktober blev der holdt konstituerede møde i fonden, med valg af ny bestyrelse, som er godt i gang med at lave handlings plan, angående renovering  af skibet.

Sidst i december fik vi besøg af stormen PIA, der rykkede vores store presenning i stykker igen,  og vores lille jolle sank.

Til slut vil vi takke for året der gik.

Bestyrelsens beretning 2022

Vi startede året med problemer med varmeanlægget i februar kørte det igen.

Vores store presenning fik nogle revner under et blæsevejr, så den måtte en tur til Hans Å

Vi fik også lavet en ny top på skorstenen ved hjælp af Granly.

Og Service gruppen kom med stillads.

I august kom kommunen ombord, og bad os om at spærre toiletterne af, da de ikke må benyttes, vi afmonterede vandet, så man ikke kan bruge dem og det blev godkendt.

Besøgende på skibet. Totalt voksne: 542 børn: 144 heraf i festugen voksne: 358 børn: 103

I efteråret så vi en artikel i ugeavisen, om et nyt projekt i dokhavnen så snakkede vi om at det ville være det bedste sted for Fyrskibet at ligge. Jeg kontaktede havnen,

Og fik positivt svar selvfølgelig skal Fyrskibet til Dokhavnen men der går 3-5 ar.

Til slut vil jeg takke for året der gik.

Bestyrelsens beretning 2021

2021  var igen præget af corona, hvor vi igen skulle lukke ned flere gange. Men arbejdsholdet prøver stadig at renoverer skibet så godt vi formår.

I festugen var der 167 voksne og 65 børn. Totalt var der 230 voksne og 104 børn.

Den 30. juni blev skibet brugt til at præsenterer Tal ship races med ca 10 ombord. Tall Ships races kommer til Esbjerg den 7/7-10/7-2022

Den 14. august blev der afholdt  mønstring, vi havde bestilt Nillers pølsevogn til at komme. I andledning af at vi havde 30 års jubilærum i 2020 Det foregik på kajen, hvor der var rejst telt. Der mødte 120 op, og det var en rigtig god dag.

Til slut vil vi takke for året der gik.

Bestyrelsens beretning 2020

Det har været et dårligt år pga. af corona. Vi har aflyst rundvisninger med ca. 60 personer. Trods alt have vi 117 voksne og 52 børn ombord. Vores generalforsamling blev aflyst på grund af corona

Mønstringen blev aflyst pga. af arbejde på øen, man kunne ikke køre ned til skibet. Da vi igen kunne køre ned til skibet var vi blevet lukket ned igen pga. af corona.  Men det er ikke skidt det hele, der er lavet en del på skibet Bagbords lønning er blevet lavet, så den ligner en ny. Udenbords maling, dvs. lakeringer af skotter i gange og kahytter, nyt betræk på mange hynder. Så det hele ser nyt ud

Vi vil igen opfordre til, hvis der er nogle medlemmer der kan bruge nogle timer på skibet, så de kan blive skrevet på en liste. I tilfælde af, sygdom eller alder.

I år måtte vi sige farvel til Emil Sørensen på grund af alder. Emil har været med næsten lige fra starten. Mange tak for din indsats.

Vi var så heldige at få en ny mand på pumpeholdet.

Velkommen til Jeppe Fjordside

Til slut vil bestyrelsen takke for året der gik.

Bestyrelsens beretning 2019

Det har været et rimeligt godt år, på trods af at vi lå ved kaj, og senere ved Ørsteds flyde bro.

Der måtte ikke komme besøgende ombord, men alligevel kom  der 4 turister, der fik lov til at se skibet.

I august blev vi flyttet til Esbjerg strand. En stor tak til alle der var med til at sponserer flytningen.

I festugen havde vi ca 800 ombord, på trods af at der var flere der havde kørt forgæves rundt på havnen for at finde skibet.

Den 13. september havde Henning Gejl 40 stk. til rundvisning.

Den 14. september var der mønstring, der kom 100.

Den 18. september havde Thorvald Børsmose 30 stk. til rundvisning.

Den 20. oktober havde vi besøg af Hjerting kano lav. De vil renoverer jollen der hænger ved nedgangen.

Den 22. oktober havde vi besøg af 4 mand fra Helsingør,  hvor de  skal i gang med at renoverer Gedser Rev. De syntes at vores skib er godt vedligeholdt indenbords. Der har de et stort stykke arbejde foran dem.

I år manglede vi børnene fra havneskolen. Der går nok et par år inden de kommer ud på stranden.

Totalt havde vi  774 voksne og 110 børn

I januar søgte Henning Gejl om nye rednings kranse ved tryg fonden, vi fik  bevilget 5 stk.

Bestyrelsen vil opfordre til hvis der er nogle medlemmer, der vil skrives på en liste til enten pumpeholdet, eller arbejdsholdet i tilfælde af sygdom eller afgang pga. alder. Så vi har nogen at trække på, det vil gøre det noget lettere. Henvend jer til en fra bestyrelsen.

Der er blevet lagt nye billeder ind på vores hjemmeside, både indvendig og udvendig. Det er blevet rigtigt godt.

Til slut vil vi fra bestyrelsen takke alle firmer der bliver ved med at støtte Horns Rev,

Tak for året der gik.

Bestyrelsens Beretning 2018

Generalforsamling den 13. marts 2018

Der skal lyde en tak til vores sponsorer, samt diverse firmaer der har støttes os i det daglige.

Stor tak til pumpe holdet, samt dem der arbejder på skibet i det daglige.

Det har været et godt år, med mange besøgende.  Havne skolen kom sædvanligt med mange  børn i alt 846.

”LILLA DAN” var igen på besøg i Esbjerg fra den 29.05 til 02.06, der var der 450 børn ombord i denne periode.

Festugen fra den 11.08 til den 18.08 var der 1059 voksne og 248 børn.

Rund visninger den 26.05 var der 42 voksne. Den 16.06   45 voksne . 21.07 62 voksne. 25.08 55 Voksne. 29.08 20 voksne.

29.08 20 voksne. 05.10 25 voksne.

Besøgende i perioden 01.04 til 01.09 . 51 voksne 39børn.

I alt var der 1410 voksne og 1583 børn.

Så det har været et rigtigt godt år.

Midt i maj fik vi jollen på land til renovering. Vi fik lov at låne en hal af Henning Gejl, hvor vi gik jollen godt igennem, med nyt voks  maling og lak.

Sidst i juni blev jollen søsat igen, og er blevet tæt.

Der skal lyde en stor tak til dem der gjorde en indsats under festugen.

Den 01.09 var der mønstring ombord. Ca. 100 var frem mødt.

Den 25.09 møde med havn og kommunen ang. Flytning af skibet til kaj.

Skibet blev flyttet  til kaj den 25.10. Den  5.11 afmonterede vi ankerspillet.

d.8.11 fik vi brændt pap på under spillet, og det lader til at være  tæt nu. Den 5.12 fik vi monteret spillet igen.

Meningen var  vi kun skulle ligge ved kaj en uges tid, så Årsleff kunne flytte vores  flyde bro, så vi kunne komme ud i vores  nye havn.

Flydebroen er klar, men sluseporten virker ikke.

Lige før jul havde Henning Gejl møde med Ørsted ang. Om vi kunne ligge ved en af deres broer. Der blevet givet grønt lys, så vi flyttede skibet den 21.01.19.

Der skal lyde en stor tak til Thorvald Børsmose, fra fonden der skaffede et skib fra Kem offshore.

Også en stor tak til Knud E. Møller for hjælpen til at flytte skibet.

Ang. Mønstring 2019  håber vi at forholdene er til at vi kan afholde mønstring ombord. Hvis ikke bliver der sendt meddelelse ud.

Til slut et stort tak til ægtefæller for den store hjælp de også har ydet.

Mange tak for et godt år.